جهان رابطه ها

جهان رابطه ها به وسیله توی جاویدان به هم پیوسته و متصلند

جهان رابطه ها

جهان رابطه ها به وسیله توی جاویدان به هم پیوسته و متصلند

امام علی(ع)نمونه ای که داریم

 

آن مطلقی که علی بن ابیطالب (ع) را به اوج قدرت انسانی رسانده است چیست ؟ در تفسیر این مطلق هم می توانیم راه کوتاه را در پیش بگیریم و هم راه دراز را.

ولی ما در اینجا را کوتاه را انتخاب می کنیم :

«من در نمایشگاه بزرگ  هستی جلوه گاهی از هستی آفرینم ، شعاعی از آن هستی آفرین بر من می تابد .درک می کنم که هر اندازه  که سطوح و اعماق روحم را برای نفوذ آن شعاع ، بیشتر باز می کنم، حقایق و واقعیات جهان هستی برای من شفافتر و صیقلی تر می گردند و ماهیت خود را بیشتر آشکار می سازند .همچنین می بینم هستی من ، استقلال من ، مالکیت من بر خویشتن ، عشق من به رشد و کمال ، در اعماق جانم سر بر می کشند و خود را می می نمایانند.

بدینسان با حقیقتی بنام " من"یا شخصیت آشنا می شوم که جزیی از همان شعاع گسترده از مقام ربوبی است .بنابران تکاپوی "من" در مسیر و جاذبیت شعاع گسترده از مقام ربوبی ، همان مطلق است که فرزند ابیطالب را به اوج قدرت انسانی رسانیده است .

 

این تکاپو تنها در مجرای قوانین و اصول انسانی به ثمر می رسد . برای چنین تکاپو یی شکست و پیروزی ، دوست و دشمن ، شادی و اندوه و گریه و خنده و داشتن و نداشتن و تنهایی و تراکم جمعیت ها و محراب عبادت و میدان جنگ و زمامداری و گوشه گیری ، حباب هایی هستند که در دنبال عواملی سر بر می کشند و سپس در اقیانوس مطلق فرو می نشینند. این است محصول آن مطلقی که علی را به اوج قدرت انسانی – الهی نایل ساخته است.» 

 

   

                                                                                گزیده ای از تفسیر نهج البلاغه 

                                                                                «علامه محمد تقی جعفری»

                                                                                

نظرات 3 + ارسال نظر
دوقلوها پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ق.ظ http://kondorcitydeletanhae.blogfa.com

سلااااام آقا رضا

خوبی؟

مطلب خیلی جالبی بود

ما هم لینکت کردیم

نینا چهارشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:16 ب.ظ

میشه به آیدی nina_h95 آف بزاری

ساجدی شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:10 ب.ظ http://k-sa.persianblog.ir

سلام آقا رضا امیدوارم حالتون خوب باشد
راستش گفته بودین به وبلاگتون بیام خیلی عالی بود بی تعارف بگم وبلاگ به این خوبی ندیده بودم از مطالبی که نوشته ای حدس زدم که جور آدمی هستی انشا الله که خدا حفظت کنه خیلی پاکی آخه وبلاگت مثل بعضی وبلاگها بعضی چیزها رو نداره خیلی گلی ادامه بده موفق باشی راستی یه وقت منو فراموش نکنی هر چند من دیگه هر روز وبلاگ نمی نویسم ولی در عوض دوست دارم بیای تو قسمت نظرات از مطالب تازه وبلاگت منو باخبر کنی تا من به وبلاگت سر بزنم فعلا خداحافظ تا بعد راستی یه چیز دیگه اهل کجایی اشکالی که نداره بدونم؟اگه دوست داشتی ایمیل بزن خوشحال میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد